Tel Çerçevelerden Etkisi altına alan Etkiye: UX/UI Tasarımında Öncülük
Kullanıcı deneyimi (UX) ve kullanıcı arayüzü (UI) tasarımı, başarı göstermiş bir ürün ya da hizmet yaratmanın en mühim iki yönüdür. İyi tasarlanmış bir UX/UI, bir ürünü daha basit kullanılabilir, daha eğlenceli ve daha başarı göstermiş hale getirebilir.
Bu kitap, tel çerçeveleme ve prototiplemenin temellerinden kullanılabilirlik testi ve kullanıcı araştırması benzer biçimde daha gelişmiş mevzulara kadar UX/UI tasarımına kapsamlı bir genel bakış sunar. Ek olarak, UX/UI tasarımının ürün ve hizmetleri iyileştirmek için iyi mi kullanıldığını yayınlayan reel dünya şirketlerinden olay emekleri da ihtiva eder.
İster yeni bir tasarımcı olun, talep eder becerilerinizi geliştirmek isteyin, bu kitap daha iyi kullanıcı deneyimleri yaratmak isteyen hepimiz için mühim bir kaynaktır.
Bölüm 1: UX/UI Tasarımına
Bu bölüm, kullanıcı deneyiminin değişik unsurlarını, değişik kullanıcı arayüzü türlerini ve kullanıcı arayüzlerini tasarlamak için kullanılan değişik şekilleri içeren UX/UI tasarımına genel bir bakış sunmaktadır.
Bölüm 2: Tel Çerçeveleme ve Prototipleme
Bu bölüm, kullanıcı arayüzleri tasarlamak için temel araçlar olan tel çerçeveler ve prototipler oluşturma dönemini ele alır. Değişik tel çerçeve ve prototip türlerini ve tasarımlarınızı kontrol etmek ve geliştirmek için bu tarz şeyleri iyi mi kullanacağınızı ele alır.
Bölüm 3: Kullanılabilirlik Testi
Bu bölüm, bir ürün ya da hizmetin ne kadar basit kullanılabileceğini ölçmenin bir yolu olan kullanılabilirlik testinin önemini ele almaktadır. Değişik kullanılabilirlik testi türlerini ve bunların etken bir halde iyi mi yürütüleceğini ele almaktadır.
Bölüm 4: Kullanıcı Araştırması
Bu bölüm, kullanıcılarınızın gereksinimlerini ve isteklerini anlamanın bir yolu olan kullanıcı araştırmasının önemini ele almaktadır. Değişik kullanıcı araştırması türlerini ve bunların etken bir halde iyi mi yürütüleceğini ele almaktadır.
Bölüm 5: Değişik Cihazlar İçin Tasavvur
Bu bölüm, masaüstü bilgisayarlar, dizüstü bilgisayarlar, tabletler ve zeki telefonlar benzer biçimde değişik cihazlar için kullanıcı arayüzleri tasarlamanın değişik yollarını ele almaktadır. Değişik cihazlar için tasavvur yaparken dikkate katılması ihtiyaç duyulan değişik faktörleri ve her aygıt için optimize edilmiş kullanıcı arayüzlerinin iyi mi oluşturulacağını ele almaktadır.
Bölüm 6: Olay Emekleri
Bu bölüm, UX/UI tasarımının ürün ve hizmetleri iyileştirmek için iyi mi kullanıldığını yayınlayan reel dünya şirketlerinden olay emekleri sunar. Esenlik, finans, e-ticaret ve toplumsal medya dahil olmak suretiyle muhtelif sektörleri kapsar.
Bu kitap size UX/UI tasarımının kapsamlı bir genel görünümünü sunmuştur. Tel çerçeveleme ve prototiplemenin temellerinden kullanılabilirlik testi ve kullanıcı araştırması benzer biçimde daha gelişmiş mevzulara kadar, bu kitap daha iyi kullanıcı deneyimleri yaratmak için bilmenizde fayda olacak her şeyi ele almıştır.
Yeni bir tasarımcıysanız ya da becerilerinizi geliştirmek istiyorsanız, bu kitap sizin için vazgeçilmez bir kaynaktır. Bu kitaptaki detayları kullanarak kullanması basit, eğlenceli ve başarı göstermiş kullanıcı arayüzleri oluşturun.
UX Tasarımı | UI Tasarımı |
---|---|
Kullanıcının bir ürün ya da hizmetle alakalı deneyimine odaklanır | Bir ürün ya da hizmetin görsel öğelerine odaklanır |
Kullanılabilirlik, erişilebilirlik ve bulunabilirlik benzer biçimde unsurları ihtiva eder | Tipografi, renk ve düzenlilik benzer biçimde öğeleri ihtiva eder |
Genel tasavvur periyodunun mühim bir parçasıdır | Genel tasavvur periyodunun mühim bir parçasıdır |
Kullananların sevilmiş olduğu ürün ve hizmetlerin yaratılması için önemlidir | Kullananların sevilmiş olduğu ürün ve hizmetlerin yaratılması için önemlidir |
II. UI tasarımı
UI tasarımı, yazılım uygulamaları, internet sayfaları ve öteki dijital mamüller için kullanıcı arayüzleri oluşturma sürecidir. Arayüzün görünümünü ve hissini ve kullanıcı ile arayüz arasındaki etkileşimi tasarlamayı ihtiva eder.
UI tasarımı, kullanıcının bir ürünle deneyimini oluşturabileceği ya da bozabileceği için kullanıcı deneyimi (UX) tasarımının mühim bir parçasıdır. İyi tasarlanmış bir UI, bir ürünü kullanması basit ve eğlenceli hale getirebilirken, fena tasarlanmış bir UI, bir ürünü sinir bozucu ve kullanması zor hale getirebilir.
UI tasarımcıları, tel çerçeveler, prototipler ve kullanıcı testleri de dahil olmak suretiyle kullanıcı arayüzleri kurmak için muhtelif araçlar ve teknikler kullanırlar. Ek olarak, UI’nin ürünün genel hedefleri ve amaçlarıyla ahenkli olmasını sağlamak için geliştiriciler, ürün yöneticileri ve marketing yöneticileri benzer biçimde ürün geliştirme kadrosunun öteki üyeleriyle yakın bir halde çalışırlar.
UI tasarımı, giderek daha çok işletmenin kullanıcı deneyiminin önemini ayrım etmesiyle büyüyen bir alandır. UI tasarımında bir kariyerle ilgileniyorsanız, ihtiyacınız olan becerileri öğrenmenize destek olacak bir takım kaynak mevcuttur.
III. Kullanıcı Deneyimi
Kullanıcı deneyimi (UX), bir kullanıcının bir ürün ya da hizmetle etkileşime girdiğinde yaşamış olduğu genel deneyimdir. İlk izlenimden son kullanıma kadar kullanıcının etkileşiminin bütün yanlarını kapsar.
UX tasarımı, pozitif yönde bir kullanıcı deneyimi elde eden ürün ve hizmetler tasarlama sürecidir. Kullanıcının gereksinimlerini ve hedeflerini anlamayı ve peşinden bu gereksinimleri hem etken bununla birlikte eğlenceli bir halde karşılayan bir ürün ya da hizmet yaratmayı ihtiva eder.
Başarıya ulaşmış olmak isteyen herhangi bir ürün ya da hizmet için UX tasarımı eğer olmazsa olmazdır. Pozitif bir kullanıcı deneyimi artan satışlara, alan kişi sadakatine ve kulaktan kulağa pazarlamaya yol açabilir.
UX tasarımının temel prensiplerinden bazıları şunlardır:
- Basitlik: Kullanıcı arayüzü olası olduğunca sıradan olmalı, böylece kullanıcılar gerekseme duydukları şeyleri kolayca bulabilir ve görevlerini tamamlayabilirler.
- Erişilebilirlik: Kullanıcı arayüzü, engelliler de dahil olmak suretiyle bütün kabiliyetlere haiz kullanıcılar için erişilebilir olmalıdır.
- Kullanılabilirlik: Kullanıcı arayüzünün kullanması basit olmalı, böylece kullanıcılar ürünü ya da hizmeti iyi mi kullanacaklarını süratli ve basit bir halde öğrenebilmelidir.
- Dilek edilebilirlik: Kullanıcı arayüzü, kullananların ürün ya da hizmeti kullanmaktan keyif almasını sağlayacak biçimde, kullanması istek edilir olmalıdır.
IV. Kullanıcı arayüzü
Kullanıcı arayüzü (UI) tasarımı, bir internet sayfası ya da mobil tatbik benzer biçimde dijital bir ürünün görünümünü ve hissini tasarlama sürecidir. UI tasarımcıları, kullanması ve anlaşılması basit, kullanıcı dostu arayüzler kurmak için UX tasarımcılarıyla yakın bir halde çalışır.
UI tasarımı, kullanıcı deneyimini oluşturabileceği ya da bozabileceği için herhangi bir dijital ürünün mühim bir parçasıdır. İyi tasarlanmış bir UI, kullananların aradıklarını süratli ve basit bir halde bulmalarına destek olabilirken, fena tasarlanmış bir UI kullanıcıları hayal kırıklığına uğratabilir ve ürünü terk etmelerine yol açabilir.
UI tasarımcıları, tel çerçeveler, prototipler ve kullanıcı testleri dahil olmak suretiyle kullanıcı arayüzleri kurmak için muhtelif araçlar ve teknikler kullanır. Tel çerçeveler, tasarımcıların bir kullanıcı arayüzünün düzenini görselleştirmesine destek olan düşük sadakatli çizimlerdir. Prototipler, tasarımcıların kullananların ürünle iyi mi etkileşime girdiğini kontrol etmelerine imkan tanıdığı olan bir kullanıcı arayüzünün yüksek sadakatli temsilleridir. Kullanıcı testi, herhangi bir kullanılabilirlik sorununu belirlemek için kullananların bir ürünle etkileşime girerken gözlemlenmesi sürecidir.
UI tasarımı, yeni teknolojiler ve tasavvur trendleri ortaya çıktıkça devamlı gelişen bir alandır. UI tasarımcılarının hem yenilikçi bununla birlikte kullanıcı dostu kullanıcı arayüzleri kurmak için son olarak trendler hikayesinde aktüel kalmaları icap eder.
Tasavvur
Tasavvur, bir amacı olan ve kullanıcılarının gereksinimlerini karşılayan bir şey yaratma sürecidir. Ürün ve hizmetlerden internet sayfalarına ve uygulamalara kadar her şeye uygulanabilir.
Her biri kendi prensip ve yöntemlerine haiz birçok değişik tasavvur türü vardır. En yaygın tasavvur türlerinden bazıları şunlardır:
- Internet tasarımı
- Tatbik tasarımı
- Ürün tasarımı
- Tipografi
- Renk teorisi
- Görsel tasavvur
İyi tasavvur, kullanıcı dostu ve kullanması eğlenceli mamüller ve hizmetler yaratmak için eğer olmazsa olmazdır. Ek olarak bir firmanın marka imajını iyileştirmeye ve satışlarını artırmaya destek olabilir.
6. Sıkça Sorulan Sorular
* UX tasarımı nelerdir?
* UI tasarımı nelerdir?
* UX ve UI tasarımı arasındaki ayrım nelerdir?
* UX tasarımının prensipleri nedir?
* UI tasarımının prensipleri nedir?
* UX tasarımcısı iyi mi olurum?
* Iyi mi UI tasarımcısı olabilirim?
* En iyi UX tasavvur araçları nedir?
* En iyi UI tasavvur araçları nedir?
* En popüler UX tasavvur kitapları hangileridir?
* En popüler UI tasavvur kitapları hangileridir?
VII. Tipografi
Tipografi, görsel olarak hoş ve okunabilir bir metin kurmak için makale tiplerini düzen sanatıdır. Herhangi bir tasarımın temel bir parçasıdır ve bir mesajı iletmek, bir ruh hali yaratmak ya da basitçe bir belgeyi daha okunabilir hale getirmek için kullanılabilir.
Bir proje için bir makale tipi seçerken metnin amacı, hedef kitle ve genel tasavvur benzer biçimde dikkate katılması ihtiyaç duyulan bir takım unsur vardır. Düşünülmesi ihtiyaç duyulan en mühim şeylerden bazıları şunlardır:
- Makale tipinin okunabilirliği
- Makale tipinin ağırlığı ve stili
- Makale tipinin boyutu
- Harfler ve kelimeler arasındaki boşluk
Bir makale tipi seçerken, okunabilir olduğu için ve güzel göründüğünden güvenilir olmak için onu değişik cihazlarda ve boyutlarda tecrübe etmek önemlidir.
Tipografi, resmi ve yapılandırılmış bir görünümden daha basit ve gevşemiş bir görünüme kadar muhtelif değişik efektler yaratmak için kullanılabilir. Ek olarak muayyen kelimelere ya da ifadelere vurgu eklemek ya da bir belgede aşama duygusu yaratmak için de kullanılabilir.
Bir proje için doğru makale tipini dikkatlice seçerek, mesajınızı etken bir halde iletecek görsel olarak cazibeli ve okunabilir bir tasavvur yaratabilirsiniz.
Ürün tasarımı
Ürün tasarımı, kullananların gereksinimlerini karşılayan ve problemlerini çözen mamüller yaratma sürecidir. Inceleme ve düşünce oluşturmadan prototipleme ve kontrol etmeye kadar muhtelif faaliyetleri ihtiva eder.
Ürün tasarımcıları, mamüllerin iyi tasarlanmasını, iyi uygulanmasını ve kullanıcılar tarafınca iyi karşılanmasını sağlamak için mühendisler, pazarlamacılar ve öteki paydaşlarla yakın bir halde çalışırlar.
Ürün tasarımı, ürün geliştirme periyodunun eleştiri bir parçasıdır ve bir ürünün başarısı üstünde mühim bir etkiye haiz olabilir.
Ürün tasarımının birtakım temel prensipleri şunlardır:
- Kullanıcı odaklı tasavvur: Mamüller, kullananların gereksinimleri göz önünde bulundurularak tasarlanmalıdır.
- Bereketlilik: Mamüllerin kullanması ve anlaşılması basit olmalıdır.
- Kullanılabilirlik: Mamüllerin kullanması eğlenceli olmalıdır.
- Erişilebilirlik: Mamüllerin bütün kabiliyetlere haiz kişiler için erişilebilir olması icap eder.
Ürün tasarımı ile alakalı daha çok data edinmek istiyorsanız, çevrimiçi ve kütüphanelerde birçok kaynak mevcuttur. Ek olarak birçok kolej ve üniversitede ürün tasarımı üstüne dersler ve atölyeler bulabilirsiniz.
IX. Tipografi
Tipografi, makale tipini okunabilir ve görsel olarak cazibeli hale getirmek için düzen sanatıdır. Hem UX bununla birlikte UI tasarımının mühim bir parçasıdır, şu sebeple kullanıcının bir internet sayfası ya da tatbik deneyimini etkileyebilir.
Dijital bir ürün için tipografi tasarlarken dikkate katılması ihtiyaç duyulan bir takım unsur vardır, bunlar içinde şunlar yer alır:
- Makale tipi ailesi
- Makale tipi boyutu
- Satır yüksekliği
- Harf aralığı
- Renk
Seçtiğiniz makale tipi ailesi internet sitenizin ya da uygulamanızın tonu ve içinde ne olduğu için müsait olmalıdır. Örnek olarak, Helvetica ya da Arial benzer biçimde sans-serif bir makale tipi çağıl, pak bir manzara için iyi bir seçimdir, Times New Roman ya da Garamond benzer biçimde serif bir makale tipi ise daha geleneksel ya da resmi bir manzara için iyi bir seçimdir.
Seçtiğiniz makale tipi boyutu kolayca okunabilecek kadar büyük olmalı, sadece ekranda oldukça fazla yer kaplayacak kadar da büyük olmamalıdır. Satır yüksekliği makale tipi boyutuyla orantılı olmalı ve harf aralığı basit bir okuma deneyimi yaratacak biçimde ayarlanmalıdır.
Metnin rengi arka plan rengine gore okunması basit olmalıdır. Koyu bir arka plan kullanıyorsanız aleni renkli bir makale tipi seçmelisiniz ve tam tersi de geçerlidir.
Bütün bu faktörleri göz önünde bulundurarak hem okunabilir bununla birlikte görsel olarak entresan bir tipografi yaratabilir, bu da internet sitenizin ya da uygulamanızın kullanıcı deneyimini iyileştirmeye destek verir.
S: UX tasarımı nelerdir?
A: UX tasarımı, kullanıcılar için kullanması basit ve eğlenceli ürün ve hizmetler tasarlama sürecidir.
S: UI tasarımı nelerdir?
A: UI tasarımı, bir ürün ya da hizmetin grafikleri, renkleri ve düzeni dahil olmak suretiyle manzara ve hissini tasarlama sürecidir.
S: UX ve UI tasarımı arasındaki ayrım nelerdir?
A: UX tasarımı kullanıcı deneyimine odaklanırken, UI tasarımı kullanıcı arayüzüne odaklanır.
0 Yorum